Najbardziej luksusowe marki świata
Zapytaj znajomego co by kupił, gdyby miał większy rachunek bankowy i mógł stworzyć listę, która zawiera limitowaną edycję samochodu sportowego, podróż dookoła świata lub dom za miliony z prywatną plażą.
Listę ekskluzywnych i pożądanych towarów otwiera Gucci, jest to top listy miłośników luksusowej marki. To według badania przeprowadzonego w trybie online pod koniec zeszłego roku przez The Nielsen Company, firme zajmującą się badaniem rynku. Zwróciła się do 25.000 klientów w 48 krajach na świecie, które luksusowe marki by kupowali, gdyby pieniądze nie były żadnym problemem. Poza Gucci, Chanel większość respondentów wskazała, Calvin Klein, Louis Vuitton i Christian Dior.
„Gucciemu udało się stworzyć modne i bardzo komercyjne produkty”, mówi Michael Maćko, dyrektor mody w Saks Fifth Avenue. „Ten czerwony i zielony pasek to jednee z najbardziej znanych luksusowych marek, jakie kiedykolwiek stworzono, a ludzie chcą móc nosić chociaż jej część.”
Gucci powstało jako firma wyrobów skórzanych, Gucci jest najbardziej znany ze swojej torebki logo-ed. Kiedy firma otworzyła nowy sklep o wielkości 46.000 stóp kwadratowych to był to największy sklep grupy. Mają jednak jeszcze 233 sklepy na całym świecie.
Zamówienie na każdą kieszeń
Calvin Klein i Chanel są zależne jeden od drugiego. Chanel, słynie z „małej czarnej”, garnitur i tweed pikowana torebka, została założona przez Coco Chanel w 1909 roku i jest obecnie projektowane przez Karla Lagerfelda. Pozostaje wciąż modne
Calvin Klein podniósł globalną sprzedaż detaliczną do 4,5 miliarda dolarów w 2006 r. – to wzrost o 50% od Phillips Van Heusen nabyła firmę w 2003 roku. Udało się osiągnąc takie przychody dzięki trzem markom: Calvin Klein Collection (projektant odzieży i akcesoriów), ck Calvin Klein, (inne ubrania i akcesoria) oraz Calvin Klein (lepsza odzież i dodatki). Topowy wygląd na wiosnę to wąskie spodnie dla mężczyzn i wysoki stan oraz biały żakiet ze spódnicą dla kobiet. Generalnie jak widać, przeprowadzone badania wykazują niezbicie że ludzie pragną luksusowych marek.